جستجو

[fusion_builder_container type=”flex” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” border_sizes_top=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_sizes_right=”” first=”true”][fusion_text]

بهترین تشک طبی 🌟 تشک طبی از کجا بخریم

تقریبا تمامی افراد حداقل ۸ ساعت از شبانه روز خود را در تخت خواب سپری می کنند. بنابراین، استفاده از یک تشک مناسب، باعث ایجاد خوابی راحت می شود‌. به همین دلیل، خرید تشک طبی برای کمک به بهبود بیماری های مفصلی و دردهای عضلانی مناسب است. پس اگر به دنبال بهترین تشک طبی هستید، تا پایان همراه ما باشید تا شما را با بهترین مارک تشک طبی و ویژگی های آن آشنا کنیم.

انواع تشک موجود در بازار

اگر تا به حال تصمیم به تعویض تشک خود گرفته باشید، با حضور در بازار، محصولات متنوعی از انواع تشک را مشاهده می کنید که باعث سردرگمی شما برای خرید تشک مدنظرتان می شود‌. بنابراین توصیه می شود که قبل از انتخاب تشک، با انواع آن و ویژگی های هر یک آشنا باشید تا خرید مطمئنی داشته باشید. انواع تشک موجود در بازار عبارتند از:

تشک فنری متصل

تشک فنری متصل به عنوان قدیمی ترین نوع تشک های موجود در بازار شناخته می شوند‌. برای این که نرمی این تشک ها حفظ شود از فنر برای ساخت آن ها استفاده شده است‌‌‌. علت نامگذاری تشک فنری متصل، اتصال فنرها به یک دیگر بوده و نرمی این تشک ها نیز به دلیل استفاده از فنرهای نرم و متصل بودن فنرها به یک دیگر است. به همین دلیل، افراد کم سن و سال، تمایل زیادی برای خوابیدن بر روی این تشک دارند. با وجود مزایای بی شمار تشک های فنری متصل، نباید از معایب آن غافل شد. یکی از معایب آن ها تولید صدای زیاد است. علاوه بر این، با حرکت در هر نقطه ای از تشک فنری متصل، در تمام سطح تشک، تکان هایی ایجاد می شود. نرمی این تشک ها نیز از ستون فقرات به خوبی پشتیبانی نمی کند و پس از مدتی باعث آسیب به ستون فقرات می شود.

 

 

مشاوره رایگان خرید انواع تشک فنری متصل و منفصل

تلفن پشتیبانی، مشاوره و ثبت سفارش : 09122213720

تشک فنری منفصل (پاکت اسپرینگ)

با توجه به معایب تشک های فنری متصل، طراحان به فکر تولید نوع دیگری از تشک ها بودند و به این نتیجه رسیدند که می توان فنرهای تشک را جدا کرد تا مشکلات تشک های فنری متصل حل شود. این تشک ها با نام تشک های فنری منفصل شناخته می شوند که به پاکت اسپرینگ نیز معروف است. در واقع در این مدل تشک ها همانطور که از نامش مشخص است، فنرها داخل پاکت هایی در کنار یک دیگر قرار گرفته اند. بدین صورت، هر فنر حرکت جداگانه ای دارد و تاثیری بر عملکرد سایر فنرها ندارد. با جدا کردن فنرها از یک دیگر در تشک های پاکت اسپرینگ، مشکلات مربوط به تشک های فنری متصل رفع شد.

 

تشک

تشک طبی

تشک طبی از جدیدترین تشک های موجود در بازار بوده که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. مواد به کار رفته در این تشک ها از بدن، مفاصل و ستون فقرات در هنگام خواب محافظت می کند. ساختار این تشک ها از جنس یونولیت، اسفنج و فوم بوده و از تشک های دیگر سفت تر است. علاوه بر این، تشک های طبی مطابق با شکل خوابیدن فرد بوده و مانع از آسیب به ستون فقرات در زمان خواب می شود. با این وجود، بعد از گذشت 7 سال، کیفیت و استحکام تشک های طبی از بین رفته و باید تعویض شوند. تشک های طبی دارای مدل های مختلفی از جمله تشک مموری فوم، تشک فنری منفصل، تشک لاتکس و تشک هیبریدی هستند.

با توجه به ویژگی های ذکر شده، تشک های طبی همواره به عنوان اصلی ترین گزینه های خرید تشک خواب معرفی می شوند. به همین دلیل، تولید کنندگان تشک، برای جلب توجه و شناخته شدن برند خود، از نام تشک های طبی استفاده می کنند. بنابراین، توصیه می شود که قبل از خرید تشک طبی مناسب، اطلاعات کاملی درباره آن به دست آورید و با ویژگی ها و تفاوت های تشک های طبی با سایر تشک ها آشنا شوید. با توجه به این مورد، ما اطلاعات کاملی را راجع به تشک های طبی بیان می کنیم تا در صورتی که قصد تعویض تشک خود را دارید، با شناخت کامل این کار را انجام دهید.

دلیل استفاده از تشک های طبی

شاید تا به حال برای شما اتفاق افتاده که روز خود را با کرختی آغاز کرده با به دلیل بد خوابیدن در شب، با بدن درد بیدار شده باشید، علاوه بر این، ممکن است برای مدت طولانی دچار کمر درد و گردن درد شده اما علت آن را ندانید. موارد ذکر شده می تواند به دلیل خوابیدن روی تشک نامناسب باشد. مهم ترین مزیت تشک های طبی نسبت به تشک های دیگر، از بین رفتن درد بدن و داشتن خوابی آرامش بخش است. حتی افرادی که دچار آرتروز یا بیماری های مربوط به ستون فقرات شده اند نیز با استفاده از تشک های طبی می توانند تا حد زیادی، درد خود را تسکین دهند. پزشکان ارتوپد نیز استفاده از این تشک ها را به بیماران خود توصیه می کنند. همانطور که پیش تر گفته شد، برای تولید تشک های طبی از مواد اولیه و متریالی استفاده می کنند که باعث حفاظت از بدن و ستون فقرات در زمان خواب می شوند. میزان نرمی و سفتی این تشک ها بسیار ایده آل است و باعث آسایش و راحتی فرد در زمان خواب می شود.

تشک

 

تشک طبی چه مزایایی دارد؟

در صورتی که تشک خواب نرم باشد، به دلیل وزن بیش تر فرد، قسمت میانی بدن، داخل تشک فرو می رود. با فرو رفتن قسمت میانی بدن در تشک به ستون فقرات آسیب وارد شده و فرد دچار کمر درد می شود. اما سفتی تشک های طبی به گونه ای است که باعث حفاظت از ستون فقرات و کاهش دردهای کمر می شود.

زمانی که بدن در حالت استراحت و ستون فقرات در حالت طبیعی خود باشند، ماهیچه ها برای حفظ تعادل بدن، فعالیت خود را متوقف می کنند. زمانی که فعالیت ماهیچه ها متوقف می شود، می توانید استراحت کنید. بنابراین، بدن به استراحت و ریکاوری می پردازد.

همانطور که پیش تر گفته شد، تشک های فنری، پس از مدتی، صدا تولید و جیرجیر می کنند اما یکی از مزایای تشک های فنری، عدم ایجاد صدا است.

برای تولید تشک های طبی از پارچه آنتی باکتریال استفاده می شود زیرا آلودگی این پارچه ها کم تر بوده و بهترین گزینه برای افرادی است که دچار آلرژی شده اند.

یکی از مزایای تشک ارتوپدیک، توزیع وزن یکسان بدن است. به همین دلیل، هیچ کدام از اعضای بدن، فشاری را تحمل نمی کنند و افراد می توانند با خیالی آسوده به استراحت بپردازند. با وجود مزایای بسیار تشک های طبی، این تشک ها گران قیمت هستند و در بازار نیز نمونه های تقلبی زیادی از انواع تشک های طبی به چشم می خورد.

معرفی انواع تشک طبی

همانطور که گفته شد، تشک های طبی با توجه به تنوع مواد به کار رفته در آن ها و شیوه ساخت، دارای مدل های متنوعی هستند. اما کیفیت تمامی مدل ها مشابه یکدیگر نیست. با این حال، سلامت بدن و عادت خواب فرد نیز در انتخاب مدل مدنظر خود دخیل است. به طور کلی، تشک های طبی را می توان به 5 دسته تقسیم کرد که عبارتند از:

  1. تشک فنری منفصل
  2. تشک مموری فوم
  3. تشک لتکس
  4. تشک هیبریدی
  5. تشک طبی فوم

با توجه به قدمت زیاد تشک های فنری، اکثر افراد با آن آشنایی دارند. این تشک ها، به عنوان اولین و قدیمی ترین تشک های تخت شناخته می شوند. با این وجود، برخی از تولید کنندگان تشک، مدل های بروز شده ای از تشک های فنری را به بازار عرضه کرده اند که به دو دسته تشک فنر متصل و تشک فنر منفصل تقسیم می شوند.

 

تشک

معرفی تشک های فنری

تشک های فنری از اولین تشک های تولید شده در صنعت تولید تشک بودند و به همین دلیل، اکثر افراد در گذشته از تشک های فنری استفاده کرده اند. تشک های فنری ایرادات بسیاری داشند و مهم ترین آن، تکان های شدید در زمان جابه جایی بود. اما با تولید تشک های فنر منفصل، این مشکل تا حدود زیادی برطرف شد. در تشک های فنر منفصل از پاکت های جدا کننده ای با نام Spring Packet یا اسپرینگ پاکت استفاده می شود که هریک از فنر ها به صورت جداگانه داخل این پاکت ها قرار می گیرند. با جدا شدن فنرهای تشک، هر فنر به صورت جداگانه عمل کرده و لرزش، تکان و سر و صدایی در زمان جا به جایی ایجاد نمی شود. علاوه بر این، دوام و طول عمر تشک های فنری منفصل از تشک هایی با فنر یک تکه بیش تر است.

 

جهت خرید بهترین تشک طبی فنری پیشنهاد ما برند معتبر دنلوپ میباشد. شما میتوانید از طریق دکمه های زیر اقدام به خرید آنلاین تشک طبی نمایید:

 

تشک طبی فنری دنلپ مدل آمیتیس

تشک طبی فنری دنلپ مدل پرستیژ

تشک طبی فنری دنلپ مدل تیتان

تشک طبی فنری دنلپ مدل ساپفایر

تشک طبی فنری دنلپ مدل ویکتوریا

تشک مموری فوم

تشک های طبی مموری فوم یا فوم حافظه دار از فوم پلی پورتان که به ویسکو الاستیک نیز مشهور است،  ساخته شده اند. فوم پلی یورتان برای اولین بار در فضانوردی مورد استفاده قرار گرفت که آسیب به سرنشینان را کاهش داد. اما پس از گذشت مدتی، با توجه به انعطاف پذیری بالای این فوم، برای تولید تشک مموری فوم نیز مورد استفاده قرار گرفت. تشک هایی که با مموری فوم ساخته شده اند، در برابر فشار و حرارت واکنش می دهند و در زمان خواب نیز، فرم بدن را به خود می گیرند. با این ویژگی، فرد می تواند خواب راحت و آرامی داشته باشد. علاوه بر این، عملکرد این تشک ها در برابر جابه جایی بسیار بالا بوده و مانع از ایجاد لرزش و تکان می شوند.

تشک طبی لتکس

یکی از محبوب ترین و مرغوب ترین مواد در تهیه تشک، لتکس است. لتکس را از صمغ درخت کائوچو می سازند. به همین دلیل، استفاده از تشک طبی لتکس، برای دوست داران محیط زیست، گزینه مناسبی است.  تشک طبی لتکس عملکرد مشابه با تشک مموری فوم دارد و شکل بدن را به خود می گیرد. اما تشک طبی لتکس سریع تر از تشک مموری فوم به حالت قبل باز می گردند. تشک های لتکس از ستون فقرات و شانه ها محافظت می کند و فشار کمی را به این نواحی وارد می کند. بنابراین، افرادی که دچار درد های عضلانی و استخوانی هستند، می توانند از این تشک ها استفاده کنند. از دیگر ویژگی های این تشک ها، لرزش کم در زمان جا به جایی فرد دیگر در تخت خواب های دو نفره است.

تشک طبی فوم

فوم ها دارای انواع مختلفی بوده که هریک وزن و ضخامت گوناگونی دارند. نمونه های تشک فوم طبی شامل تشک فوم ژل، تشک فوم لتکس، تشک فوم پلی یورتان و تشک فوم جامد است. فوم در سطح تشک به طور یکنواخت استفاده و باعث نرمی و لطافت آن می شود. تشک طبی فوم همانند سایر تشک های طبی عملکرد مناسبی در زمان جا به جایی فرد دارند و لرزش و صدای کمی تولید می کنند. همچنین، استفاده از تشک طبی فوم به افرادی که کمر درد دارند، توصیه می شود.

تشک

 

ویژگی استفاده از تشک طبی

امروزه، استفاده از تشک های طبی در بین مردم، گسترش یافته است. به همین دلیل، تولید کنندگان این تشک ها به دنبال راهکارهایی برای پیشرفته کردن تشک های طبی هستند. برای ساخت تشک های طبی از فوم ژله ای استفاده می کنند که گرما را بیشتر جذب می کند. فوم ژله ای که در تشک طبی اصل به کار رفته، باعث شده که شکل بدن در سطح تشک قرار گرفته و فشار بر روی بدن کم شود. تشک طبی، باعث توازن یکنواخت وزن بدن بر روی تشک می شود و فشاری به کمر، شانه و گردن وارد نمی کند و باعث می شود که فرد خواب راحتی داشته باشد.  به همین دلیل افرادی که بیماری های مفصل و درد استخوان دارند می توانند از این تشک استفاده کنند. علاوه بر این، تشک های طبی به سرعت شکل ظاهری خود را از دست نمی دهند.  فوم هایی که در تشک های طبی تعبیه شده بسیار محکم بوده و عضلات کمر را تقویت می کند. همچنین در زمان خواب، ساختار اندام های بدن را حفظ می کند. سطح تشک طبی بسیار سفت است که باعث محافظت از ستون فقرات می شود اما بر خلاف تشک های دیگر، قسمت های میانی بدن داخل تشک فرو نمی رود.

نکات ضروری قبل از خرید تشک

نکته ای که در زمان خرید تشک باید بدانید این است که در صورت نرم بودن تشک، قسمت میانی بدن شما در تشک فرو رفته و ستون فقراتتان خم شده و تغییر شکل می دهد. این مورد باعث کمر درد می شود. به دلیل سفت بودن سطح تشک های طبی، افرادی که تمایل به خوابیدن بر روی زمین دارند، می توانند از این تشک ها استفاده کنند. کیفیت خواب افراد تا حد زیادی به سفتی تشک بستگی دارد. علاوه بر این، نحوه خوابیدن، قد و وزن فرد در میزان انعطاف مناسب در تشک تاثیرگذار است. به همین دلیل افرادی که از پهلویی به پهلوی دیگر بسیار جابه جا می شوند یا زیاد به یک پهلو می خوابند، باید تشک های نرم تری بخرند. شکل خوابیدن افراد بر کاهش فشار وارد بر ستون فقرات تاثیرگذار است. بنابراین، خرید تشکی که شکل طبیعی بدن را بگیرد، اهمیت زیادی دارد.

بسیاری از افراد این تصور را دارند که اگر تشک سفت تر باشد به منزله این بوده که طبی تر است. با وجود این که توزیع یکسان وزن افراد بر روی سطح تشک برای افراد حساس، باعث ایجاد کمر درد شدیدتری می شود اما این مورد که سفت بودن تشک باعث کاهش کمر درد می شود از نظر علمی ثابت نشده است. برای این که مشکل سفت بودن تشک ها رفع شود، تشک های اسفنجی هوشمند جایگزین شده اند که متناسب با فرم بدن فرو می روند و از ایجاد فشار غیر یکنواخت روی کمر جلوگیری می کنند.

تشخیص تشک طبی اصل از تقلبی

امروزه، با گسترش تولید تشک های طبی، بسیاری از فروشندگان برای فروش بیش تر محصولات خود، تشک های غیر استاندارد و یونولینی را با نام برندهای معروف، به جای تشک های طبی اصل می فروشند. تشک های غیر اصل، بسیار سبک بوده و قیمت پایین تری نسبت به تشک های دیگر مانند تشک های فوم و اسفنجی دارند. علاوه بر این، طول عمر تشک های نامرغوب نسبت به تشک های دیگر کم تر است. به طور معمول، تولید این تشک ها در کارگاه های غیر استاندارد و با استفاده از مواد اولیه بی کیفیت انجام می شود.

بنابراین، قبل از خرید کیفیت و قیمت تشک را در نظر گرفته و بدانید که به چه نوع تشکی نیاز دارید. سپس برند تشک را در نظر گرفته و پس از اطلاع کامل از آن، مناسب ترین تشک را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. یکی از بهترین و معروف ترین تولید کنندگان انواع تشک های طبی و ارتوپدیک، شرکت دنلوپ بوده که تشک های با کیفیت و درجه یکی را تولید می کند. این شرکت به عنوان یک برند ایرانی با برندهای معروف خارجی رقابت نزدیکی دارد و توانسته طرفداران بسیاری را پیدا کند. این شرکت، نمایندگی های متعددی در سراسر کشور دارد که می توانید با مراجعه به صفحه مربوطه، آدرس نمایندگی های این شرکت را مشاهده کنید.

تشک

 

جمع بندی خرید بهترین تشک طبی

در برخی از مواقع، ایجاد تغییرات کوچکی در زندگی، سرآغاز تغییر و تحول بزرگ تری در کیفیت زندگی و سطح سلامت فرد دارد. شاید تعویض تشک قدیمی و ساده خود در ظاهر بی اهمیت به نظر برسد اما می تواند تاثیرات گسترده و مثبتی بر کیفیت خواب و سلامت فرد داشته باشد. بنابراین، سعی کردیم در این مطلب شما را با مزایا و معایب انواع تشک های طبی آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

 

مشاوره رایگان خرید انواع تشک فنری متصل و منفصل

تلفن پشتیبانی، مشاوره و ثبت سفارش : 09122213720

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *