تشک طبی

یکی از گزینه های به هنگام خرید تشک، تشک طبی است. اکثر تولیدکنندگان تشک، با عنوان تشک طبی توجه مشتریان را به برند تشک جلب کرده و آنرا بفروش میرسانند اما پیش از خرید تشک طبی مناسب بهتر است اطلاعاتی جامعی از انواع آن و کیفیت های مرغوب برندهای تشک بدست آورید تا بدانید تشک‌های طبی چه ویژگی‌هایی نسبت به مدل‌های غیر طبی دارند.

در اینجا به شما اطلاعات کاملی را در جهت انتخاب و تصمیمی درست برای خرید تشک خواهیم داد تا با آگاهی کامل اقدام به خرید نمایید.

“خوابیدن بر روی تشک نامناسب” می‌تواند از عوامل کمر و گردن درد باشد. خوابیدن بد نیز به نحوی است که بدن در موقع خواب را به طور نامناسب در بستر قرار میگیرد و می‌تواند به دلایل مختلف بر بدن تأثیر گذاشته و کمر و گردن درد را باعث شود.

انواع تشک طبی

تشک‌های طبی متنوعی در بازار وجود دارند که نوع ساختارشان و مواد استفاده شده برای ساخت آنها باعث تنوع در آن‌ها شده است.کیفیت مدل‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است، اما انتخاب مناسب از میان آن‌ها به سلامت بدن و عادت خواب مرتبط است.

عموماً انواع تشک طبی به پنج دسته تقسیم می‌شوند:

تشک فنری منفصل
تشک مموری فوم
تشک لتکس
تشک هیبریدی
تشک طبی فوم

بیشتر افراد با تشک‌های فنری آشنا هستند، چون آنها عمری طولانی در تاریخ صنعت تشک دارند و یکی از قدیمی‌ترین و اولین تشک‌های تخت هستند. همچنین فنرهای به روزشده هم که از قبیل تشک فنر متصل و منفصل به فروش می‌رسند، فقط یک مدل را شامل نمیشوند.
تشک‌های فنر متصل، اشکالی از جمله تکان‌های زمانی در جا به جایی را داشتند که در حدود زیادی برطرف شد. فنرهای این تشک به صورت پاکتی (Spring Packet) در داخل پاکت‌های مجزا قرار داشتند؛ بنابراین هر فنر به صورت مجزا عمل کرده و لرزش، تکان و صدا را در هنگام جا به جایی به حداقل رساند. به همین جهت مقاومت و طول عمر بیشتری از تشک‌های فنر یک تکه در این نوع تشک ها دیده میشود.

تشک مموری فوم

تشک مموری فوم، یا به اصطلاح فوم حافظه‌دار، از فوم پلی یورتانی که از ویسکو الاستیک استفاده شده، تهیه می‌شود. اولین بار از این نوع فوم برای بهبود راه‌حل‌های ایمنی در صنعت فضانوردی استفاده شد که سپس به دلیل بالاترین انعطاف‌پذیری نسبت به فوم‌های دیگر، در صنعت تشک نیز از مموری فوم استفاده گردید.

تشک‌های تولید شده از مموری فوم در پاسخ به حرارت و فشار و به‌طور کامل شکل بدن را در طول خواب حفظ می‌کنند. این ویژگی منجر به آسانی بدن و آرامش در هنگام استراحت میگردد. همچنین این نوع تشک در جا به جایی کاربردهای عمده‌ای دارند و به طور خودکار لرزش و تکان‌های شدید را به صفر می‌رسانند.

تشک طبی لتکس

تشک‌های طبی لتکسی به عنوان یکی از محبوب‌ترین و مرغوب‌ترین مواد در تهیه تشک ها شناخته می‌شوند. این لتکس به وسیله ی صمغ کائوچو ساخته شده و به همین دلیل باعث می‌شود که تشک‌های لتکسی برای حفظ محیط زیست و بازیافت آن یک گزینه ایده‌آل باشد.
لتکس همچون مموری فوم از حالت بدن بهره برده، اما بر خلاق مموری فوم، سریع‌تر به حالت قبل باز می‌گردد. تشک‌های لتکس با فشار کم به ستون فقرات و شانه‌ها از آنها پشتیبانی می‌کنند، بنابراین برای مبارزه با دردهای عضلانی و استخوانی مناسب هستند. همچنین همانند مموری فوم، لرزش را در طول جا به جایی فرد به حداقل می‌رسانند تا خواب شریک شما ناخواسته از جا به جایی او مخل آرامش خواب شما نگردد.

 

 

مشاوره خرید تشک طبی اصل (واتساپ) 

تلفن پشتیبانی، مشاوره و ثبت سفارش : ۰۹۱۲۲۲۱۳۷۲۰

تلفن واحد فروش کارخانه : ۵۶۲۳۳۳۰۶-۰۲۱

تشک طبی فوم

تشک‌های فومی طبی شامل انواع مختلفی از فوم است که می‌توانند در وزن و ضخامت‌های مختلف تهیه شوند؛ مانند فوم ژل، فوم لتکس، فوم پلی یورتان و فوم جامد. این تشک‌ها به طور یکنواخت در سطح تشک استفاده می‌شوند تا با خاصیت نرمی و لطافت هدف تعیین شده را فراهم کنند. از نظر لرزش و تکان در هنگام جا به جایی، این تشک‌ها عملکرد خوبی دارند و مناسب برای افرادی که از کمر درد رنج می‌برند هستند.

مزایای استفاده از تشک طبی

تشک‌های طبی امروزه در میان مردم دارای طرفداران زیادی است. تولید کنندگان این تشک‌ها برای پیشرفت آن اقدامات فراوانی انجام داده‌اند. این تشک‌ها به وسیله فوم‌های ژله‌ای پر گرما است، که باعث جذب بیشتر گرما می‌شود و قالب بدن را در سطح آن قرار می‌دهد. بنابراین، به عنوان یک تشک با وزن بدن به طور یکنواخت پخش می‌شود و باعث خواب آرام می‌شود. همچنین، این نوع تشک‌ها طراحی شده اند تا برای افرادی که بیماری‌های مفاصل و درد استخوان دارند، نیز مناسب باشد و نه فقط برای فنری‌ها. به این معنا که فشاری بر روی نواحی حساس پا، شانه و گردن کم می‌شود و شکل آن بعد از مدتی از دست نمیرود.

فوم‌های محکم تعبیه شده در تشک‌های طبی به هنگام خواب، باعث تقویت عضلات کمر و نگهداری ساختار اندام شده‌اند. سطح سفت تشک‌ها، به خوبی از ستون فقرات محافظت می‌کند. اگر تشک شما خیلی نرم باشد، قسمت میانی بدن شما در تشک فرو می رود و به خم شدن ستون فقرات و تغییر شکل به حالت غیر طبیعی منجر می‌شود که درنهایت به کمردرد می انجامد. به همین دلیل، این تشک‌های محکم برای افرادی که عادت به خوابیدن بر روی زمین دارند، مناسب‌تر است.

میزان سفتی تشک موجب اثراتی بر روی کیفیت خواب افراد می‌شود. به تنهایی بسته به نحوه خوابیدن فرد، قد و وزن او، میزان انعطاف مناسب تشک باید برآورده شود. برای افرادی که معمولاً به پهلو می‌خوابند و از پهلویی به پهلوی دیگر به تدریج جابه جا می‌شوند، بهتر است از تشک های نرم استفاده شود. قرارگیری مناسب این افراد باعث کاهش فشار بر ستون فقرات می‌شود و برای این کار، تشک باید شکل طبیعی بدن را به خود بگیرد.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که هرچه تشک سفت‌تر باشد، طبی‌تر است، اما این به این معناست که فرورفتگی یکسانی که به دلیل وزن بدن روی تشک ایجاد می‌شود، ممکن است باعث افزایش کمردرد در افراد حساس شود. با این حال، فرض کردن اینکه تشک‌های سفت به پیشگیری از کمردرد کمک می‌کند یا آن را برطرف می‌کند، از لحاظ علمی تأیید نشده است. برای حل این مشکل، تشک‌های اسفنجی هوشمند ساخته شده که می‌توانند بر اساس شکل بدن فرد تطبیق یافته و به این ترتیب از ایجاد فشار نامناسب روی کمر جلوگیری کنند.

تشخیص تشک طبی اصل از تقلبی

متاسفانه امروزه برخی از فروشندگان تشک برای فروش بیشتر اقدام به فروش تشک های تقلبی به جای تشک‌های طبی اصل میگیرند. تشک های تقلبی و غیر استاندارد را با نام برندهای معروف معرفی کرده یا مارک آنرا با مارک برندهای معروف جابجا میکنند و به عواقب آن برای سلامتی افراد توجه ای نمیکنند. این تشک های بی کیفیت که در کارگاه های غیراستاندارد تولید میشوند معمولا ارزان قیمت بوده و سبک میباشند. درنهایت هم از طول عمر کمتری نسبت به تشک های مرغوب برخوردارند.

یکی از معروف‌ترین تولید‌کنندگان تشک‌های طبی و ارتوپدیک شرکت «دانلوپ» است که با فراهم کردن تشک‌های با کیفیت و درجه یک در بازار کالای خواب جایگاه ویژه ای را کسب کرده است.

 

 

مشاوره خرید تشک طبی اصل (واتساپ) 

تلفن پشتیبانی، مشاوره و ثبت سفارش : ۰۹۱۲۲۲۱۳۷۲۰

تلفن واحد فروش کارخانه : ۵۶۲۳۳۳۰۶-۰۲۱