وزن نقش مهمی در انتخاب تشک مناسب دارد.

افراد با وزن بیشتر از ۱۱۰ کیلوگرم می بایست در انتخاب تشک دقت بیشتری داشته باشند تا احساس راحتی و پشتیبانی لازم را با توجه به نوع تشک و کیفیت آن تجربه کنند.

در انتخاب تشک مناسب برای افراد چاق و سنگین وزن مواردی که باید در مورد انتخاب تشک افراد سنگین وزن در نظر داشت، ضخامت تشک، درجه سفتی، چگالی، درجه حرارت و همچنین موقعیت خواب می باشد.
لازم به ذکر است در نظر گرفتن وزن ۱۱۰ کیلوگرم به معنی چاق بودن و سنگین وزن بودن شما نیست، بلکه در ارتباط با تشک در نظر گرفتن وزن ۱۱۰ کیلوگرم، به صورت قراردادی و تنها برای نشانه گذاری می باشد.

ضخامت تشک

ضخامت تشک به طور معمول بین ۱۵ تا ۳۶ سانتیمتر یا بیشتر می باشد. مسلما نوع تشک بر این ضخامت تاثیر گذار است مثلا تشک مموری فوم می تواند ضخامت کمتری نسبت به تشک فنری داشته باشد.افراد سنگین وزن، فشار بیشتری بر روی تشک وارد می کنند بنابراین برای ایجاد راحتی و پشتیبانی بیشتر، لازم است تشک ضخیم تری را انتخاب کنند. در غیر این صورت ممکن است مخصوصا با قرارگیری در وسط تشک، حس فرورفتن زیادی را تجربه نمایند. برای افراد سنگین وزن حداقل ضخامت تشک می بایست ۳۰ سانتیمتر باشد.

درجه سفتی تشک

افراد با وزن بیشتر، بیشتر از افراد کم وزن در تشک یکسان فرو خواهند رفت. این فرورفتگی بسته به وزن ممکن است حتی تا ۵ سانتی متر هم باشد. همین امر منجر به انتخاب تشک با درجه سفتی بیشتر در این افراد خواهد شد. البته لازم به ذکر است نحوه خوابیدن (خوابیدن به پهلو، خوابیدن به پشت و خوابیدن به شکم) در این فرورفتگی و نیاز به تشک سفت تر موثر خواهد بود. همواره در نظر داشته باشید در افراد با وزن بالا، کمر درد، گردن درد، زانو درد و سایر مشکلات ممکن است بیشتر اتفاق بیفتد، بنابراین می بایست تشک طبی مناسب خود را انتخاب کنند تا خوابی استاندارد را تجربه نمایند.