جستجو

[fusion_builder_container type=”flex” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” border_sizes_top=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_sizes_right=”” first=”true”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hue=”” saturation=”” lightness=”” alpha=”” content_alignment_medium=”” content_alignment_small=”” content_alignment=”justify” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” sticky_display=”normal,sticky” class=”” id=”” margin_top=”” margin_right=”” margin_bottom=”” margin_left=”” fusion_font_family_text_font=”” fusion_font_variant_text_font=”” font_size=”” line_height=”” letter_spacing=”” text_transform=”none” text_color=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

داشتن خواب با کیفیت برای سلامتی انسان بسیار مهم است. اتاق خواب باید مکانی دنج باشد تا خستگی همه ساعاتی را که صرف کار و تحمل استرس های مختلف در طول روز میشود را از بین ببرد. هیچ کس از اهمیت داشتن یک تخت خواب و یک تشک راحت بی خبر نیست. اما نکته مهم بعدی این است که بالش اتاق خواب،پتو، لحاف و پوشش می دهد و شما در واقع از مجموعه ای از اتاق خواب استفاده می کنید که رنگ هایی که در اتاق خواب  باید مناسب باشد و مجموعه اتاق خواب خاکستری می تواند بسیار مناسب باشد. خواه می خواهید روتختی بخرید تا گرم بمانید یا روتختی به عنوان یک  لوازم جانبی لوکس داشته باشید، باید تفاوت ها را درک کنید. خواب خوب برای شما مهم است و روتختی مناسب می تواند اطمینان حاصل کند که با کشیدن شما در رختخواب شما را گرم نگه می دارند و به زیبایی و جذابیت تخت خواب شما کمک کند. نکات مربوط به خرید روتختی را بخوانید.

انواع روتختی

روتختی انواع مختلفی دارد و ما می توانیم به دسته های مختلف تقسیم کنیم:

 روتختی های وصله ای ساده و رنگارنگ برای دختران نوجوان یا طرح ها و رنگ های اسپرت می توانید انواع طرح ها و مدل های مختلف را انتخاب کنید.

روتختی را می توان در طرح ها و مدل های مختلف خریداری کرد. در حالی که دیگران فروش مواد گران تر با طرح های پیچیده برخی از پنبه ساخته شده است. سبکی که انتخاب می کنید باید تا حد زیادی بر اساس نحوه پوشیدن شما باشد. شما همچنین باید طراحی داخلی خود را در نظر بگیرید تا انتخاب روتختی شما با طرح کلی چیدمان اتاق خواب شما مطابقت داشته باشد. در اینجا انواع مختلف ملافه ها را بررسی می کنیم.

نکات مهم برای خرید روتختی

روتختی دونفره

ابتدا بهتر است اندازه دقیق تخت و تشک خود را بدانید و سپس یک سرویس روتختی بخرید. ابعاد روتختی موجود در بازار شامل دو نفره  و همچنین کودکان است.

ابعاد روتختی دوتایی استاندارد 200سانتی متر در 220 سانتی متر است. همچنین عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام انتخاب روتختی در نظر بگیرید.

کیفیت مواد روتختی

اگر می توانید بیشتر هزینه کنید و روتختی گران تری بخرید، سپس محصولی با کیفیت بالا دریافت خواهید کرد که با شستن چندین بار تغییر رنگ نمی دهد و کیفیت و رنگ  یکسان باقی می ماند. معمولا روتختی ها از پنبه، ساتن، کتانی و مخمل ساخته می شوند. بهتر است قبل از خرید روتختی را بدانید تا شستشوی اشتباه انجام نشود.

طراحی و رنگ لحاف

اما توجه داشته باشید که رنگ روتختی تا حد زیادی اتاق و خلق و خوی شما تاثیر می گذارد. اگر لوازم جانبی اتاق خواب و نقاشی دیواری و کاغذ دیواری ساده و خنک باشد-بهتر است لحافی با رنگ و چاپ گرم انتخاب کنید و بالعکس اگر لوازم اتاق خواب و نقاشی دیواری گرم و چاپ شده باشد-باید از لحاف تک رنگ و ساده استفاده کنید. در این نوع چیدمان اتاق-استفاده از رنگ های متضاد زیبایی اتاق را دو برابر می کند.

[/fusion_text][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hue=”” saturation=”” lightness=”” alpha=”” content_alignment_medium=”” content_alignment_small=”” content_alignment=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” sticky_display=”normal,sticky” class=”” id=”” margin_top=”” margin_right=”” margin_bottom=”” margin_left=”” fusion_font_family_text_font=”” fusion_font_variant_text_font=”” font_size=”” line_height=”” letter_spacing=”” text_transform=”none” text_color=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

نکات مهم خرید روتختی

لازم است برای خرید هر وسیله و کالایی که مد نظر داریم به نکات خاصی توجه کنیم تا بتوانیم همیشه از خرید خود راضی باشیم خیلی مواقع بسیاری از افراد این حس را تجربه کرده اند که به جای لذت بردن، بلافاصله یا بعد از مدت کوتاهی استفاده به خاطره تصمیم اشتباه خود کاملا از خرید خود پشیمان شده و چه بسا تازه بعد از خرید خود با ویژگی ها و معایب اون کالا آشنا شده اند و مجبور به صرف هزینه مجدد و خرید دوباره اون کالا شده اند. این اتفاق امری طبیعی است که هیچ فردی نمیتواند در ارتباط با وسایل مختلف اطلاعات تخصصی داشته باشد و خرید هر وسیله ای فوت و فن های خاص خود را می طلبد به همین علت و برای پیش گیری از صرف هزینه های الکی و داشتن حس پشیمانی لازم است قبل از هر خریدی با صرف وقت کمی در مورد ویژگی های اون کالا، فروشنده های آن و تفاوت هایی که در انواع موجود اون کالا هست تحقیق نمایین و اطلاعات خود را بالاببرین با این کار علاوه بر اینکه فریب صحبت های برخی از فروشنده ها را نمیخورین از خرید خود همیشه راضی هستین و هزینه کمتری هم پرداخت کردین.

سرویس روتختی هم مانند هر وسیله دیگرمنزل نیاز به دقت واطلاعات مخصوص خود دارد که با بررسی این نکات در هنگام خرید روتختی میتونین خریدی آگاهانه برای سرویس خواب خودتان داشته باشین و در طی گذر زمان هم از خرید روتختی خود راضی باشین.

دراین مقاله آموزشی ما به برخی از اشتباهات و نکات که بسیاری از افراد در هنگام خرید روتختی به آن بی توجه هستند اشاره میکینم:

زمان خرید روتختی :

زمانی اقدام به خرید روتختی خود بکنید که تم کلی ، رنگ و سبک دیزاین اتاقتان را انتخاب کرده اید در واقع روتختی تکمیل کننده و تاثیرگذارترین وسیله در دکوراسیون اتاق خواب شماست و صد البته اثر بسیار زیادی در زیبایی اتاق خواب شما دارد و باید با اتاق خواب شما هماهنگ باشد.

در نظر گرفتن سایز تختخواب:

نکته بسیار مهمی که در خرید روتختی اهمیت دارد سایز تخت خواب شماست بسیاری از افراد به این نکته توجه نمیکنند که تخت یک نفره در سه سایز ۱۰۰،۹۰و ۱۲۰ و تخت خواب دو نفره در سایزهای۱۴۰، ۱۸۰،۱۶۰و ۲۰۰ ساخته میشوند و حتما در هنگام تهیه روتختی به این نکته توجه کنین که شرکتی که ازش قصد خرید دارید آیا برای سایزهای مختلف تخت، روتختی با اندازه های متناسب هر تخت آماده میکند یا کلا روتختی را در دو تا سایز روتختی یکنفره و روتختی دونفره تولید میکنند که اگر به این صورت باشه ممکن هست روتختی برای سایز تخت شما یا بزرگ شود یا کوچک، پس قبل از خرید حتما این نکته را با فروشنده چک بفرمایید.

رنگ و طرح مناسب برای روتختی

این موضوع کاملا سلیقه ای است ولی در انتخاب رنگ و طرح بسیار دقت کنین و سعی کنین انتخابی داشته باشین که از آن انرژی مثبت میگیرن و در گذر زمان از آن خسته نمی شوید و به اصطلاح دلتان را نزند.

جنس پارچه روتختی :

توجه به این مسیله که هدف از خرید روتختی زیباتر کردن اتاق خواب و احساس آرامش و راحتی در هنگام خواب است بسیار ضروری است یه عادت غلط که از دیرباز بین خانم ها در خرید رو تختی برای جهزیه وجود دارد انتخاب روتختی فانتزی ، تزیینی ، توری وپارچه های بسیار لیزو کار شده است. توجه داشته باشید که چنین روتختی هایی به هیچ وجه برای استفاده روزمره مناسب نیستند و اگر از تجربیات و انتخاب های بقیه در این زمینه سوال بپرسین تقریبا همه عنوان میکنند که از این سبک روتختی های خود که هزینه بالایی هم برایشان پرداخت کرده اند استفاده نکردند و مجبور به خرید روتختی دیگری شده اند چرا که این روتختی ها بیشتر فانتزی بوده و بسیار لیز و ناراحت هستند و باعث تعریق زیاد میشوند و به دلیل اینکه اکثرا خیلی بررویشان کارشده است به راحتی قابل شست و شو نیستند.

کیفیت روتختی :

هیچ وقت کیفیت انتخاب خود را فدای قیمت نکنید جنس استفاده شده در پارچه روتختی و کیفیت الیاف به کار رفته در آن تاثیر مستقیمی برروی قیمت دارد اگرفقط ملاک انتخاب خود را قیمت بگذارید و به کیفیت پارچه اهمیت ندهید اولین مشکل ظاهر روتختی شماست پارچه روتختی های بی کیفیت عموما رنگ و رو رفته و کهنه به نظر می رسد. گویا چندین بار شسته شده و رنگ آن رفته است.مشکل دوم هنگام شستشو خودش را نشان میدهد ممکن است با یک یا چند بار شستشو الیاف روتختی شما از هم گسسته شود و عملاً لحاف روتختی شما بی استفاده شود. همچنین پرز دادن و به قول معروف دون دون شدن پارچه هم از مشکلاتی است که بعد از چند بار استفاده و شستشو رخ می دهد.مشکل سوم خطری است که برای سلامتی شما ایجاد می شود. الیاف بازیافتی می تواند سلامتی شما را تهدید کند. ایجاد آلرژی های پوستی یا تنفس گرده های الیافی که در نتیجه استفاده در طول شب استشمام می کنید می تواند برای شما ناراحتی های تنفسی به همراه داشته باشد.مشکل چهارم هزینه هایی است که یک انتخاب نادرست برای شما به ارمغان می آورد. اگر امیدوار باشیم که به ناراحتی های پوستی و تنفسی مبتلا نشویم اما حتماً باید برای خرید یک ست روتختی جدید دوباره هزینه پرداخت کنیم.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *