🌟کدام مارک تشک بهتر است؟

همانطور که آگاهید، اکثر افراد، یک سوم زندگی خود را در خواب به سر می برند، بنابراین، خواب نقش موثری در زندگی و سلامت فرد داشته باشد اما برای داشتن خوابی راحت و آسوده، انتخاب یک تشک مناسب اهمیت زیادی دارد. با این وجود، بسیاری از افراد، قبل از خرید تشک خوشخواب، این سوال را از خود می پرسند که کدام مارک تشک بهتر است و کدام یک را بخرم؟

همچنین، امروزه، مارک ها و مدل های گوناگونی از تشک در بازار وجود دارد که تشخیص تشک خوب و مناسب را از تشک نامناسب دشوار می کند. بنابراین، در این مقاله از دنلوپ به دغدغه بسیاری از افراد برای انتخاب بهترین مارک تشک پرداخته و نکات مرتبط با آن را بیان خواهیم کرد. 

کدام یک از مارک های تشک موجود در بازار بهتر است؟ 

قبل از هر چیز، نباید از این نکته غافل شد که انتخاب تشک نامناسب ، باعث به وجود آمدن دردهای مفصلی، انحراف ستون فقرات، احساس خستگی و بی حسی دست و پا حتی بعد از یک خواب طولانی می شود. به همین دلیل قبل از خرید باید به کیفیت و مارک تشک توجه شود. بهترین مارک های تشک موجود در بازار، تشک هایی با فنرهای قوی می سازند که از بدن و ستون فقرات، پشتیبانی مناسب و کاملی دارند. به بیان ساده تر باید گفت که بدن در زمان خوابیدن یا دراز کشیدن، دارای نقاط فشاری مانند باسن، کتف و سر بوده که از طریق ِاین نقاط به تشک، نیرو وارد می شود. بنابراین، تشک خوب و مناسب به تشکی گفته می شود که باعث قرارگیری این نقاط در وضعیت صحیحی شود. همچنین، از اصلی ترین راه های تشخیص اصل بودن تشک می توان به نوع پارچه تشک، نحوه دوخت، بسته بندی و استحکام و مقاومت آن اشاره کرد.

خرید تشک خوشخواب برای تخت های دونفره

یکی از دغدغه های افراد این است که برای تخت خود، تشک ایرانی بخرند یا خارجی. با وجود این که شرکت های خارجی دارای سابقه طولانی در طراحی و ساخت انواع تشک هستند اما در سال های اخیر، شرکت های داخلی مانند تشک دنلپ، رویال و رویا نیز پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته و تشک های با کیفیتی را تولید کرده اند. تجربه این شرکت ها در زمینه تولید مدل های مختلف تشک زیاد بوده و توانسته اند تشک های گوناگونی را مشابه نمونه های خارجی با قیمت پایین تری روانه بازار کنند. به علاوه، این شرکت ها دارای خدمات پس از فروش نیز برای مشتریان خود هستند. به همین دلیل، قبل از خرید تشک مناسب، باید اعتبار فروشگاه، مارک و نوع تشک را در نظر بگیرید. همچنین، قبل از خرید، باید با انواع تشک های خوشخواب و ویژگی های هریک آشنا شوید‌.

 

 

تشک طبی فنری دنلپ مدل آمیتیس

تشک طبی فنری دنلپ مدل پرستیژ

تشک طبی فنری دنلپ مدل تیتان

تشک طبی فنری دنلپ مدل ساپفایر

تشک طبی فنری دنلپ مدل ویکتوریا

انواع تشک های خوشخواب

همانطور که بیان شد، امروزه تشک ها در مدل ها و انواع مختلفی تولید می شوند که افراد با توجه به نیاز خود و ویژگی های هر یک از تشک ها باید مناسب ترین تشک را خریداری کنند.

تشک های فنری

یکی از قدیمی ترین تشک های موجود در بازار، تشک فنری است. همانطور که از نام آن مشخص بوده برای تولید این تشک ها از فنر استفاده می شود که انعطاف پذیری بالایی را به تشک ها می دهد. بنابراین، تشک های فنری به تشک های نرم و طبی شهرت دارند. فنر به کار رفته در تشک ها به صورت متصل و منفصل وجود دارند که باعث تولید دو نوع تشک شده اند.

 

بخش های مختلف کالای خواب

ساختار داخلی تشک با فنر متصل

تشک فنر متصل

فنرها در تشک های فنری متصل، سرتاسر تشک به یک دیگر وصل شده اند که باعث نرم شدن تشک می شود و خوابیدن را برای افراد دچار درد های عضلانی و مفصلی و کودکان لذت بخش می کند. همچنین، تشک های فنری متصل، قیمت پایین تری نسبت به تشک های دیگر دارند.

معایب تشک های فنری متصل

با توجه به انحراف یا اصطحکاک فنرها، تخت های فنری، سر و صدای زیادی ایجاد می کنند اما این مورد به کیفیت تشک نیز مرتبط می شود. علاوه بر این، فشار بدن فرد خوابیده بر روی تشک فنری، در سراسر تشک پخش می شود که در تخت های دو نفره این مشکل بیشتر است زیرا با حرکت یک فرد، فرد دیگر نیز تحت تاثیر قرار می گیرد‌. تشک های فنری، به دلیل نرم بودن از ستون فقرات به خوبی حمایت نکرده و فشار وزن کاربر در ناحیه باسن و شانه ها گاهی باعث فرورفتن قسمت میانی تشک شده و زیر کمر و ستون مهره ها خالی می گردد و پس از گذشت مدتی، باعث آسیب به ستون فقرات می شود.

ساختار تشک های خوشخواب با فنر متصل

تشک های فنری منفصل 

پس از مشاهده عیوب تشک های فنری متصل، طراحان به این فکر افتادند که اتصال فنرهای تشک فنری متصل را جدا کنند. بر این اساس، در تشک های فنری منفصل یا پاکتی، سیم پیچ ها را داخل پاکت هایی در کنار یکدیگر قرار می دهند. طراحی این تشک ها به گونه ای است که هر کدام از فنرها، به فشار وارد شده از نقاط مختلف بدن فرد، واکنش نشان داده و باعث تغییر حالت تشک می شوند. بنابراین، این تشک ها با توجه به وزن و اندام و فرم بدن هر فرد شکل می گیرد.

تشک های فنری منفصل بر خلاف تشک های فنری متصل، سر و صدایی ایجاد نکرده و به دلیل اتصال جداگانه فنرها، از ستون فقرات به خوبی پشتیبانی می کنند. همچنین، تشک های منفصل حالت ارتجاعی بر اثر غلت زدن فرد دیگری را ندارند به همین دلیل باعث آرامش بیشتر موقع خوابیدن می شوند. با این وجود، عیب این تشک ها، سفتی بیش از حد بوده که مورد علاقه بسیاری از افراد نیست.

 

 

مشاوره رایگان خرید انواع تشک فنری متصل و منفصل

تلفن پشتیبانی، مشاوره و ثبت سفارش : ۰۹۱۲۲۲۱۳۷۲۰

 

تشک طبی

تشک های طبی نوع دیگری از تشک ها بوده که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده و از اسفنج یا فنرهای بسیار فشرده تولید می شوند. سطح تشک های طبی، سفت و غیر قابل انعطاف بوده و مناسب برای افرادی است که دارای مشکلاتی در ناحیه کمر، ستون مهره ها و غیره هستند.

تشک های اسفنجی یا دارای مموری فوم

یکی از اصلی ترین لایه های تمامی تشک ها، اسفنج بوده اما در تشک های اسفنجی، نوع و وزن اسفنج مورد استفاده، بخش اصلی تشک را تشکیل می دهند. علاوه بر این، در تشک های اسفنجی، فنری استفاده نشده و تکان خوردن یا غلت زدن بر روی آن ها، تشک اسفنجی را خراب نمی کند. مزیت مهم تشک های مموری فوم این است که مطابق با وزن و شکل بدن، فرم می گیرند. همچنین، پس از استفاده به حالت اولیه خود باز می گردند. امروزه، برخی از شرکت های تولید کننده تشک، برای ساخت تشک های فنری از یک لایه مموری فوم استفاده می کنند که باعث آرامش در زمان خواب و محافظت از ستون فقرات می شود‌.

 

تشک

 

بهترین و آسان ترین راه تشخیص سفتی و نرمی تشک

برای آزمایش نرمی یا سفتی تشک، تنها کافی است که روی تشک به پشت دراز کشیده و یک دست را به صورت صاف به درون گودی کمر فرو ببرید، اگر دست به آسانی در گودی کمر فرو رود، به این معنا است که تشک محکم و سفت بوده و در صورتی که امکان فرو بردن دست در گودی کمر وجود نداشته باشد، یعنی تشک نرم است. برای انتخاب تشک مناسب توجه کنید که سفتی تشک باید گونه ای باشد که ستون مهره ها در وضعیت عملکردی مناسبی یعنی مقدار انحنایی که در حالت ایستاده در کمر وجود دارد، قرار بگیرند. در صورتی که تشک بیش از حد سفت باشد، انحنای کمر از بین رفته و اگر بیش از حد نرم باشد، باعث افزایش انحنا و کمردرد می شود.

بهترین مارک تشک خوشخواب برای تخت یک نفره

انتخاب تشک خوشخواب برای یک نفر بسیار آسان تر بوده زیرا طرح ها و مدل های مختلفی برای او وجود دارد. علاوه بر این، در زمان خرید تشک تک نفره علاقه و آناتومی بدن فرد اهمیت زیادی دارد. با این حال نباید از مارک، کیفیت، متریال اولیه، نوع دوخت و اعتبار فروشگاه غافل شد.

بهترین تشک برای تخت دو نفره

با توجه به معرفی انواع تشک ها و بیان ویژگی های هر یک، خرید تشک طبی یا فنری منفصل برای افرادی که تکان زیادی می خورند یا دچار خواب زدگی، گودی و دردهای مفصلی شده اند، توصیه می شود‌. اما اگر در زمان خرید تشک خوشخواب دو نفره، هر دو نفر، در سلامت کامل بوده و تکان نمی خورند، خرید تشک فنری متصل گزینه مناسبی است.

 

تشک

تشک خوشخواب برای کودک

بسیاری از پدر و مادرها نمی دانند که کدام تشک برای کودک و نوجوانان مناسب تر است‌. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تولید کنندگان، تشک ها را با توجه به ابعاد متفاوت برای سنین گوناگون تولید می کنند. یعنی برای هریک از رده های سنی، ساختار تشک ها متفاوت است‌. با این حال، در برخی موارد مشاهده شده که والدین، تشک های مناسب بزرگسالان را برای کودکان خریداری می کنند که به دلیل عدم طراحی آن ها متناسب با وزن کودک، آسیب زیادی به ستون فقرات و عضلات او می آید‌‌. اما تشک های مخصوص کودکان، با توجه به اسکلت و استخوان بندی آن ها از ستون فقرات محافظت می کند. به همین دلیل، یک تشک مناسب کودکان بر اساس سن، قد و وزن کودک انتخاب می شود.

 

مشاوره رایگان خرید انواع تشک

تلفن پشتیبانی، مشاوره و ثبت سفارش : ۰۹۱۲۲۲۱۳۷۲۰

 

چه عواملی بر قیمت تشک تاثیر می گذارد؟

به طور معمول افرادی که قصد خرید بهترین مارک تشک خوشخواب را دارند، قیمت آن را نیز در نظر می گیرند، اما نمی دانند که چه عواملی بر قیمت تشک خوشخواب تاثیر می گذارد. برخی از این عوامل عبارتند:

  • نوع تشک طبی و فنری و نوع فنر آن ( تشک متصل و منفصل )
  • ارتفاع تشک
  • الیاف استفاده شده در تشک که اگر ضد حساسیت باشد، بر قیمت آن اثر می گذارد.
  • اندازه تشک مانند یک نفره، دو نفره، کودک، نوجوان
  • نوع محافظ اسکلت
  • جنس پارچه روی تشک که اگر ضد حریق، ضد آب و ضد نفوذ حشرات باشد، گران تر است.
  • وجود پدهای محافظ
  • عرض تشک
  • نوع اسفنج به کار رفته
  • استفاده از پدهای محافظ داخل تشک
  • عرض تشک

بنابراین، قبل از خرید تشک مناسب باید تمامی ویژگی های تشک و اصالت برند و کیفیت آن را در نظر گرفته و بر اساس نیاز خود، تشک مناسب را از تولید کنندگان معتبر مانند گروه دنلپ در اندازه دلخواه سفارش داده و خریداری کنید.

 

 

مشاوره رایگان خرید انواع تشک

تلفن پشتیبانی، مشاوره و ثبت سفارش : ۰۹۱۲۲۲۱۳۷۲۰